söndag 12 november 2017

Höstkampanj: En hoppfull framtid för Sverige!

Hoppfull höstkampanj startar 11 november

Den 11 november startar Moderaternas nationella höstkampanj ”En hoppfull framtid för Sverige”. Syftet är att berätta om partiets värderingar och politik för att lösa de problem Sverige har i dag. Kampanjen pågår till sista november och bygger på tre delar: samtal med väljare, digital annonsering och dialog i sociala medier.
    På partiets arbetsstämma i Örebro klubbades nyligen den politik Moderaterna går till val på. Det handlar om de största reformerna för nya jobb sedan 2007, den största bidragsreformen sedan 1980 och den största förstärkningen av rättsstaten på 20 år.
    - Genom kampanjen ska vi visa våra värderingar och berätta om vår politik för en hoppfull framtid. Sverige ska präglas av företagsamhet, jämlikhet och social rörlighet där varje ny generation får en chans att forma sitt eget liv, inte bara följa i sina föräldrars fotspår, säger moderaternas partisekreterare Gunnar Strömmer.
    Kampanjen riktar sig till breda väljargrupper som unga vuxna, barnfamiljer, tjänstemän, företagare och pensionärer. Den har fokus på områden som integration, företagande, jobb, trygghet, skola, sjukvård och politik för äldre.
    - Valet av teman präglas av våra prioriteringar. Därför handlar en stor del av kampanjen om välfärdens kärna som måste fungera och vara stark, som vården, skolan, lag och ordning, säger moderaternas kommunikationschef Hampus Knutsson.
    Samtal och dörrknackning är en bärande del av kampanjen som även kommer synas i digital annonsering och sociala medier. Dessutom ska Moderaterna lyssna på vad människor tycker är viktigt och samla in synpunkter.
    För drygt en månad sedan valdes Ulf Kristersson till ny partiledare. Under oktober har antalet medlemmar i Moderaterna vuxit, närmare en fördubbling under perioden jämfört med motsvarande månad 2016.
    - Laget har vuxit och det är bra energi i partiet med många som vill kampanja. Jag upplever att det finns en stor nyfikenhet på oss just nu och målet med kampanjen är att fler ska få upp ögonen för Moderaterna och vår politik, avslutar Hampus Knutsson.
    Läs mer om kampanjen i Dagens Media.
    Filer
    Informationsfolder(pdf2.45 MB)